۶- نقص‌ سرسیلندر و واشر: در خودروهایی که مایع سیستم خنک کننده آن ها مدت دوران زیادی تعویض نشده می باشد یا این که به جای مخلوط آب مقطر و ضد یخ، آب شهر یا ضد یخ خالی در رادیاتور آنها جریان داشته پس از مدتی سبب ساز خورده شدن واشر سرسیلندر و حتی خود سرسیلندر می شود و در صورت پیدایش چنین مشکلی دی اکسید کربن یا این که روغن وارد رادیاتور شده و سبب ساز بالا رفتن دما و حتی ترکیدن شیلنگهای رادیاتور می شود. مدت زیادی نمیگذرد تا به ابعاد جلوی خودرو به طور کامل مسلط می شوید؛ به حدی که شاید در دورزدن ها و بوستان نمودن ها، شما اهمیت اطمینان اصلی مسافت ای ناچیز از یک ماشین یا مانع می گذرید در حالی که ترس بازخورد حساس آن مانع در دل سرنشین کناری شما به وجود می آید! در آن از گیرکس بی ای ۱ (مشترک اساسی پژو ۴۰۵ ) استفاده شده است. همچنین طراحی دریچه ورودی هوا (Intake) در ایرانیزه ها متفاوت اهمیت قبل به لحاظ می رسد. طراحی تخم مرغی شکل، شیشه ی پهناور جلو و ستون های کشیده A از نمای کناری، ۲۰۶ را بزرگتر از آن چه که میباشد به حیث می رسانند. زیرکاپوت چه می گذرد؟ در جور هایی که در عقب ترمز پیاله ای دارند برای افزایش کارایی ترمز ما قطعات سیلندر ترمز را بده بستان می کنیم. بار نخستین که سوار ۲۰۶ می شوید، هیچ ایده ای درباره ی نقاط جلویی خودرو ندارید! ردوبدل بلبرینگ خودرو لباسشویی : همین مطلب به جهت تدریس به سرویسکاران جدید و یا مشتریانی که میخواهند خودشان بلبرینگ های اتومبیل لباسشویی را ردوبدل نمایند به صورت ساده متن شده است. همچنین در این دفترچه اشاره شده زمانه تعویض روغن موتور 207 براساس کارکرد کیلومتر اتومبیل هر موتور tu5 ایرانی 20000 km میباشد. ولی ردوبدل موتور راههای غیرقانونی نیز داره که سفارش نمیشه. به کارگیری از همین موتور در اتومبیلهای متفاوت ایرانخودرو مهم سخن و حدیث های فراوانی همراه بود اکثر افراد همین موتور را مربوط به خودروی ۲۰۶ میدانستند و به کار گیری در دیگر محصولات را اشتباه ایرانخودرو به حساب می آورند.حال آنکه اصلی نگاه به خودرو سازان تبارک دنیا میبینیم که آنان هم یک موتور چیره را در نوع های متعدد خودرو استعمال میکنند. پیشرانه TU5 اگر چه این ایام درگیر مسائل و ایراداتی شده می باشد که ناشی از کفیت پایینتر ساخت آن است البته در کل می توان به این پیشرانه هنوز همرتبه قابل قبولی بخشید اگر‌چه که این پیشرانه در مقایسه حیاتی پیشرانههای روز دنیا دیگر یک پیشرانه بهصرفه کلیدی بازده بالا و مصرف مطلوب قلمداد نمیشود؛ البته در تمام همین پیشرانه نسبت به حجم خود بازده خوبی داشته و اقتدار و گشتاور مناسبی اساسی مصرف سوخت ذیل در اختیار راننده میگذارد. در ادامه به مقایسه موتور EF7 و Tu5 و نقد و باز‌نگری آن‌ها میپردازیم. ۲۰۶ آپشن های پنهان بخش اعظمی دارد، که می قدرت به یاری دستگاه PPS آن ها را فعال یا این که غیر فعال کرد؛ مثل سنسور نور و باران، کامپیوتر سفر، گرمکن صندلی های جلو، چراغشور جلو و … البته هرگز نمی قدرت آنرا به عبارتی ۲۰۶ دسته ۸۲ دانست… اصلی گذشت زمانی نسبتا کوتاه طراحان ماشینهای داخلی به فکر تقویت موتور و سیستم همین خودرو افتادند و محصولی را به بازار عرضه کردند که نسبت به نوع گذشته خود میزان مرغوب بودن فراتر و آپشنهای بیشتری داشت. متاع قطعات پلاستیکی و میزان مرغوب بودن غالبگیری قطعات به کار گیری شده در فریم موتور، بست های جعبه فیوز، توپی های سر کمک و … اهمیت گذشت روزگار و ایجاد اصلاحات همین فرایند کیفیت افزایشی شد اما کماکان ایرانیزه ها از نظر میزان مرغوب بودن مونتاژ و میزان مرغوب بودن قطعات و گیربکس و … سرنوشت ۲۰۶ ایرانی شد. در مرز و بوم ما این موتور اولینبار کلیدی پژو 206 تیپ 5 در دسترس خریداران داخلی قرار گرفت و از به عبارتی بدو ورود اساسی ویژگیهایی همچون استهلاک کم، مصرف سوخت بهینه و توان خروجی قابلقبول چیره شد تا لحاظ اکثر زمان ها خریداران ایرانی را به سوی خود بکشاند. ولی تفاوت های اهمیت ۲۰۶ ایرانی اهمیت فرانسوی در چیست؟ همینطور ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور آن در ۴۰۰۰ به دور بر دقیقه به دست می آید که همین اعداد بر بر روی کاغذ، به جهت یک خودروی ۱۰۵۴ کیلوگرمی مطلوب به نظر می رسند. البته پیشنهاد نگارنده به شما، آن می باشد که خیلی هم در عبور حیاتی فاصله قلیل از موانع به خود اطمینان نکنید که نتیجه آن در کوچه و خیابان ها به تعداد متعددی قابل مشاهده است! در نخست این موتور در دو مدل ۸ و ۱۶ سوپاپ وجود داشت البته حال فقط گونه ۱۶ سوپاپ آن آیتم استفاده قرار می گیرد. اصلی مولتی متر فقط فساد گرمکن قابل تشخیص می باشد . در ضمن من نگفنم تفکر دیرین دارید، تفکر شما برای بنده قابل احترامه.

ایندکسر