CTA استاندارد جدیدی برای قابلیت اطمینان در هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد



انجمن فناوری مصرف کننده روز چهارشنبه از استاندارد جدیدی که توسط ANSI معتبر معتبر شناخته شده است رونمایی کرد که طبق گفته وی “خط مبنایی برای تعریف راه حل های قابل اطمینان برای هوش مصنوعی مراقبت های بهداشتی” است.

چرا مهم است
طبق CTA ، بیش از پنج ده سازمان بهداشت و فناوری به توسعه استاندارد اجماع کمک کرده اند ، که می گوید هدف شناسایی “نیازهای اصلی و خطوط اصلی برای راه حل های AI مراقبت های بهداشتی است که” توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حال تبدیل شدن “قابل اعتماد است جامع “در مراقبت های بهداشتی.

“علاوه بر این ، تأثیر قابلیت اطمینان هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی را از طریق لنز کاربر نهایی (به عنوان مثال پزشک ، مصرف کننده ، مراقب حرفه ای و خانوادگی ، بهداشت عمومی ، جوامع پزشکی و تنظیم کننده ها) بررسی می کند و چالش ها و فرصت های منحصر به فرد برای هوش مصنوعی در بخش مراقبت های بهداشتی. “، طبق CTA.

با استفاده از ANSI / CTA-2090 ، “استفاده از هوش مصنوعی در بهداشت و درمان: قابلیت اطمینان” – به آنچه انجمن گفته می شود سه حوزه اصلی مربوط به چگونگی ایجاد و حفظ اعتماد سهامداران است.

اعتماد بشر با توسعه “عوامل انسانی تأثیرگذار بر ایجاد و حفظ اعتماد بین توسعه دهنده و کاربران” سروکار دارد ، طبق CTA. “به طور خاص ، اعتماد انسان بر اساس تعامل انسان ، توانایی توضیح آسان ، تجربه کاربر و سطح خودمختاری راه حل AI ساخته شده است.”

اطمینان فنی در طراحی و آموزش سیستم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین متمرکز است ، اطمینان حاصل شود که آنها “نتایج مطابق انتظار را ارائه می دهند”. علاوه بر این ، کیفیت و یکپارچگی داده ها را در نظر می گیرد – مانند تعصب الگوریتمی ، امنیت ، رازداری ، منبع و دسترسی.

در همین حال ، اطمینان نظارتی “از طریق انطباق صنعت براساس قوانین و مقررات روشن به دست می آید” ، CTA گفت ، خواه از شورای اعتباربخشی ، آژانس های نظارتی ، قوانین فدرال و ایالت یا چارچوب های استاندارد سازی بین المللی باشد.

این انجمن گفت: “ماهیت هوش مصنوعی می تواند مردم را نسبت به عملکرد محصولات ، به ویژه برنامه های مراقبت های بهداشتی شک کند.” “بسیاری از عوامل باعث جلب و حفظ اعتماد به یک محصول بهداشتی با هوش مصنوعی یا کاربرد می شوند و این عوامل بسته به نوع استفاده و کاربر نهایی / ذینفع متفاوت است.”

گرایش بزرگتر
CTA می گوید عضویت در کارگروه هوش مصنوعی در زمینه مراقبت های بهداشتی در سال های اخیر دو برابر شده است و اکنون نمایندگان بیش از 60 سازمان عضو در آن حضور دارند.

برخی از شرکت کنندگان عبارتند از: .

پت بایرد ، رئیس استاندارد جهانی نرم افزار فیلیپس و رئیس گروه کار گفت: “ایجاد این ارکان اعتماد گامی به جلو در استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی است.”

“هوش مصنوعی می تواند به مراقبان کمک کند که وقت کمتری را با کامپیوتر و زمان بیشتری را با بیماران بگذرانند. برای رسیدن به آنجا ، متوجه شدیم که برای جلب اعتماد جمعیت های مختلف ، رویکردهای مختلفی لازم است و راه حل های مجهز به هوش مصنوعی باید به نفع مشتریان ، بیماران و جامعه ما باشد. همکاری در اکوسیستم سلامت برای اعتماد سازی ضروری است. “

استاندارد جدید ANSI یک سال پس از آن ارائه می شود که CTA مشخصات دیگری با تمرکز بر هوش مصنوعی مراقبت های بهداشتی را ارائه داده است ، طراحی شده برای ارائه اصطلاحات رایج به طوری که مصرف کنندگان ، ارائه دهندگان و ارائه دهندگان خدمات مراقبت می توانند در هنگام توسعه و استفاده بهتر در مورد فن آوری های نوظهور ارتباط برقرار کنند.

این استاندارد به عنوان اولین نوع خود اعلام شد ، اصطلاحاتی مانند هوش کمکی ، داده های مصنوعی و سایر موارد مربوط به نحوه استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی را تعریف می کند.

در حال ضبط
گری شاپیرو ، مدیر عامل CTA ، در بیانیه ای گفت: “AI راه حل هایی را ارائه می دهد – از تشخیص بیماری گرفته تا قابلیت های پیشرفته مراقبت از راه دور – تا مهمترین چالشهای مراقبت های بهداشتی.” “از آنجا که سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده با کمبود پزشکان ، بیماری های مزمن و بیماری همه گیر کشنده روبرو است ، بیماران حیاتی و متخصصان مراقبت های بهداشتی به نحوه تولید این ابزار و نحوه طراحی آنها اعتماد دارند.”

توییتر: MikeMiliardHITN
برای نویسنده ایمیل ارسال کنید: [email protected]

Health IT News نشریه HIMSS است.




منبع: gharb-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>