براین پایه حضرت یوسف( ع) از طریق دستور زلیخا زندانی Site yousef asadi شد. پس از ورود او به مجلس، زنان تحتتأثیر زیباییش قرار گرفتند و بقدری حواسشان به ایشان پرت شد که دستشان را بریدند. تنها هدف او همان بود که به هر وسیله ای شده کام دل از آن جوان ماه سیمای کنعانی بگیرد و به هر ترتیبی شده او را که جوانی اهمیت تقوا و عفیف بود به این فعالیت حاضر کند. هر گروهی پس از وفات یوسف می خواست جنازه ی همین حضرت را در محله خود دفن کند. مطابق برخی از گفته ها، حضرت یوسف( برعلیه السلام) بمدت ۱۲۰ سال عمر کرد و در فلسطین او را دفن کردند. الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ مَنْ قَرَأَ سُورَهًَْ یُوسُفَ فِی کُلِّ یَوْمٍ أَوْ فِی کُلِّ لَیْلَهًٍْ بَعَثَهُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَهًِْ وَ جَمَالُهُ عَلَی جَمَالِ یُوسُفَ (علیه السلام) وَ لَا یُصِیبُهُ یَوْمَ الْقِیَامَهًِْ مَا یُصِیبُ النَّاسَ مِنَ الْفَزَعِ وَ کَانَ جِیرَانُهُ مِنْ عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِینَ ثُمَّ قَالَ وَ إِنَّ یُوسُفَ (علیه السلام) کَانَ مِنْ عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِینَ وَ أُومِنَ فِی الدُّنْیَا أَنْ یَکُونَ زَانِیاً أَوْ فَحَّاشاً. الباقر (علیه السلام)- قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ (علیه السلام) قَالَ وَالِدِی (علیه السلام) وَ اللَّهِ إِنِّی لَأُصَانِعُ بَعْضَ وُلْدِی وَ أُجْلِسُهُ عَلَی فَخِذِی (وَ أُفْکِرُ لَهُ فِی الْمِلْحِ) وَ أُکْثِرُ لَهُ الشُّکْرَ وَ إِنَّ الْحَقَّ لِغَیْرِهِ مِنْ وُلْدِی وَ لَکِنْ مَخَافَهًًْ عَلَیْهِ مِنْهُ وَ مِنْ غَیْرِهِ لِئَلَّا یَصْنَعُوا بِهِ مَا فَعَلُوا بِیُوسُفَ (علیه السلام) إِخْوَتُهُ وَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ سُورَهًَْ یُوسُفَ إِلَّا أَمْثَالًا لِکَیْ لَا یَحْسُدَ بَعْضُنَا بَعْضاً کَمَا حَسَدَ یُوسُفَ (علیه السلام) إِخْوَتُهُ وَ بَغَوْا عَلَیْهِ فَجَعَلَهَا حُجَّهًًْ وَ رَحْمَهًًْ عَلَی مَنْ تَوَلَّانَا وَ دَانَ بِحُبِّنَا (حُجَّهًًْ عَلَی) أَعْدَائِنَا وَ مَنْ نَصَبَ Www. yousefasadi. com لَنَا الْحَرْبَ. حضرت یوسف (علیه السلام) خویش را از دست زلیخا رهایی داد و گریخت و دربها را گشود که زلیخا از عقبش رسید و از پشت سر پیراهنش را گرفت و کشید تا پاره شد. بعداز آن اتفاق، هرروز زنانی به هر بهانه ای یوسف را ملاقات می کردند و پیشنهاد رابطه نامشروع به او می دادند تا این که حضرت یوسف به جهت رهایی آن‌ها از پروردگار خواست تا او را به زندان بیاندازد. واژهها، چیدمان کلام، موسیقایی گفتار و عمق معانی قرآنی، خیر چهره‌ای میباشد که به نگاهی توان دریافت؛ بلکه در هر عصری و در هر نسلی، غواصان ژرفپیمایی را میطلبد تا «درّ یتیم» از صدف معنا گشوده و پیام راستین آیه ها وحیانی را استخراج نمایند.

ایندکسر