گزارش KLAS-CHIME می گوید ، پیشرفت در زمینه قابلیت همکاری ، اما هنوز “برای خواستن”



کاغذ سفید KLAS-CHIME که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد که درصد سازمانهای تأمین کننده ای که “قابلیت همکاری عمیق” را بدست آورده اند از سال 2017 دو برابر شده است ، تقریباً دو سوم سازمانهای تأمین کننده اغلب یا تقریباً همیشه به سوابق لازم دسترسی دارند.

در این گزارش آمده است: “درصد کلی مورد انتظار است ، اما نشانه هایی از پیشرفت وجود دارد.” این گزارش روند همکاری پذیری را به طور کلی بررسی می کند ، در نتیجه یافته است که ارتباط بین سوابق سلامت الکترونیکی و سیستم های خارجی بهبود یافته است ، کلینیک های سرپایی و بیمارستان های کوچکتر بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر متصل می شوند و شبکه های ملی به نقطه اوج رسیده اند.

در همان زمان ، نویسندگان گزارش گفتند ، هنوز جای پیشرفت وجود دارد.

HIMSS20 دیجیتال

در صورت تمایل یاد بگیرید ، اعتبار کسب کنید ، محصولات و راه حل هایی پیدا کنید. شروع کنید >>

چرا مهم است

قابلیت همکاری عمیق ، همانطور که توسط نویسندگان تعریف شده است ، به درصد سازمانهای مصاحبه شده اشاره دارد که:

  • غالباً یا تقریباً همیشه از طریق هرگونه قابلیت همکاری به داده های لازم دسترسی دارند.
  • قادر به یافتن سوابق خاص بیمار یا ارائه خودکار آنها به پزشکان هستند.
  • داده های بیمار استخراج شده به طور کامل در زمینه های داده های EHR یا در یک بخش یا بخش جداگانه در EHR ادغام شود.
  • احساس کنید که داده های بیمار استخراج شده اغلب یا تقریباً همیشه در حدی که لازم است برای مراقبت از بیمار مفید هستند.

KLAS و CHIME دریافتند که در حال حاضر ، تنها 15٪ از مشتریان گزارش می دهند که داده های استخراج شده اغلب بر مراقبت از بیمار تأثیر دارند یا تقریباً همیشه تأثیر می گذارند.

با توجه به اتصال EHR ، گروه مطالعه دریافت که برخی از ارائه دهندگان نقش فعالی در پشتیبانی از اشتراک داده ها با شرکای تبادل با استفاده از EHR های مختلف داشته اند ، در حالی که دیگران پیشرفت کمتری در این مسیر داشته اند اما پیشرو در API هستند.

با این حال ، حدود نیمی از ارائه دهندگان مورد بررسی می گویند که هزینه های بالای ارائه دهندگان EHR آنها و عدم آمادگی فنی در واقع با یکدیگر همکاری نمی کنند ، زیرا قیمت های بالا برای رابط های جدید و سفارشی سازی سیستم اغلب از موانع است.

این گزارش نشان داد که این موانع به ویژه برای سازمانهای کوچکتر حاد است ، اگرچه کلینیکهای سرپایی و بیمارستانهای اورژانس بیشتر از هر زمان دیگری به دلیل ادغام ارائه دهندگان EHR به یکدیگر متصل می شوند.

نویسندگان این گزارش همچنین خاطر نشان می کنند که رابط های برنامه نویسی کاربردی FHIR (API) به ویژه برای تبادل سوابق بین بیماران ، ابزارهای کمک به پزشکان و ابزارهای هدف بیماران استفاده شده در سیستم های بزرگتر ، آغاز شده است.

چشم انداز برنامه ها هنوز در مراحل ابتدایی است و بیشترین استفاده از ابزار بیمار را هدف قرار می دهد.

در این گزارش آمده است: “چندین سازمان که از برنامه های بیمار محور استفاده نمی کنند یا از برنامه های خانگی استفاده می کنند نشان داده اند که در حال صدور گواهینامه توسط اپل برای استفاده از عملکرد Apple HealthKit FHIR هستند.”

در حقیقت ، تقریباً یک چهارم سازمانهای مورد بررسی اظهار داشتند که آنها با FHIR API زندگی می کنند ، اما ارزیابی آنها برای آنها خیلی زود است – این اغلب به دلیل عدم پذیرش برنامه ها توسط بیماران است. (تقریباً 40٪ از پاسخ دهندگان می گویند که اصلاً سعی نمی کنند از آنها استفاده کنند.)

از این پس ، این گزارش دریافت که تبادل پایدار سوابق و سلامت مردم از نیازهای اساسی سازمان های تأمین کننده است.

گرایش بزرگتر

به عنوان هماهنگ کننده جدید ملی اطلاعات سلامت جو بایدن. میکی تریپاتی در سال 2014 اشاره کرد که بسیاری از عوامل تکنولوژیکی و فرهنگی پیشرفت قابلیت همکاری در دهه گذشته را به چالش کشیده اند.

وی در آن زمان گفت: “تاکنون تقاضای کافی برای همکاری در بهداشت و درمان وجود نداشته است.”

با این وجود ، تغییرات فنی و قانونی باعث ایجاد نوآوری شده است ، به طوری که Tripathi چهار سال بعد اشاره كرد كه این صنعت در “لحظه امضای قابلیت همکاری ملی” قرار دارد.

تاریخ انطباق با قوانین مسدود کردن اطلاعات ONC – که به خودی خود احتمالاً تحول آفرین است – به طور پیوسته در حال نزدیک شدن است. آژانس برای کمک به توسعه دهندگان فناوری اطلاعات مراقبت های بهداشتی در اوایل این ماه مجموعه ای از راهنماها و جعبه ابزارها را منتشر کرد.

در حال ضبط

به دنبال مطالعه قبلی مربوط به قابلیت همکاری KLAS در سال 2017 ، بازار پیشرفت چشمگیری داشته است. دسترسی به سوابق خارجی افزایش یافته است ، سازمان های ارائه دهنده ارتباط با شرکای مهم تر در مبادله بیش از هر زمان دیگری ارتباط برقرار می کنند ، و استفاده از API روش های جدیدی را برای تسهیل تبادل داده در خدمات بی شماری ارائه می دهد “، نویسندگان گزارش KLAS-CHIME نوشتند .

آنها گفتند: “حتی با همه این پیشرفت ها ، هنوز فرصت قابل توجهی برای ارائه دهندگان EHR و سازمان های ارائه دهنده فرصت وجود دارد تا به طور موثر مشاركت كنند تا به تبادل داده ها تأثیر واقعی بر مراقبت از بیمار كمك كنند.” “با کار بیشتر ، این بخش برای پیشرفت در این زمینه در آینده آماده است.”

کت جرشیچ سردبیر ارشد اخبار سلامت IT است.
توییتر: kjercich
ایمیل: [email protected]
Health IT News نشریه ای از رسانه HIMSS است.




منبع: gharb-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>