چگونه سرعت بخشیدن به استقرار دیجیتال باعث می شود که تعداد عقب مانده مراقبت از COVID-19 کاهش یابد



در حال حاضر ، تعداد تلفات جهانی COVID-19 بیش از یک میلیون نفر بوده است ، اما ممکن است افراد بیشتری به دلیل اختلالات عمده در خدمات بهداشتی در سراسر جهان بر اثر بیماری های غیر مرتبط فوت کرده باشند.

“هزاران سرطان و دیگر تشخیص های جدی بیماری ها از قلم افتاده است ، عملیات زندگی لغو شده و آزمایشات بالینی متوقف شده است. دکتر سلیمان الومران گفت: “ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اکنون با تعداد زیادی عقب مانده مواجه هستند.”

مدرس انفورماتیک پزشکی در کالج پزشکی ، دانشگاه کینگ سعود ، عربستان سعودی ، به عنوان مجری یک کمیته متخصص برای بحث در مورد COVID-19: حفظ تداوم مراقبت در هنگام بحران سلامت.

در حال ضبط

دکتر خالد العلب الکریم ، دستیار وزیر بهداشت در امور مراقبت های بهداشتی اولیه در وزارت بهداشت عربستان ، گفت که از زمان شیوع بیماری ، استفاده از خط تلفن و برنامه مشاوره افزایش چشمگیری داشته است. مشاوره های مجازی از 10،000 مورد در روز قبل از همه گیری ، به 50،000 در زمان بحران افزایش یافت.

اگرچه آنها با بیماران مبتلا به COVID-19 سرگرم بودند ، Alabdulkareem گفت كه به خاطر سپردن سایر نیازهای مهم بهداشتی مانند واكسیناسیون كودكان ، مراقبت از بارداری و مراقبت از بیماری مزمن بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه از راه حل های دیجیتال برای حفظ تداوم مراقبت استفاده شده یا به روزرسانی شده است افزود: اقداماتی برای حفظ تداوم مراقبت از طریق برخی مداخلات مانند ارائه راه حل های مراقبت مجازی برای مراقبت های ویژه و اولیه ، کلینیک ها و ارائه خدمات مشاوره های تخصصی از طریق خط تلفن سلامت ما یک خط تلفن بهداشتی برای دیابت نوع 1 ، مشاوره روانشناسی یا روانپزشکی و بارگیری مجدد داروها ارائه داده ایم. “

وی گفت که آنها همچنین یک راه حل ارتباطی برای پزشکان مراقبت های اولیه و جمعیت تعیین شده آنها ایجاد کرده اند ، که امکان مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه و واکنش پذیر را فراهم می کند. همچنین سیگنالهایی را به بیمار یادآوری می کند که باید تحت معاینات بهداشتی ، مراجعه به کلینیک های بیماری مزمن و واکسیناسیون قرار گیرند.

مشارکت انگلیس برای بهداشت و مراقبت در غرب یورکشایر و هاروگیت تلاش کرده است تا با تسریع در استقرار دیجیتال ، تداوم مراقبت را حفظ کند. به گفته مباشیر فاروق ، رئیس پروژه دیجیتال ، آنها قصد داشتند در سال 2021 پلت فرم مشاوره جدید GP خود را به صورت آنلاین راه اندازی کنند ، اما به دلیل همه گیری آن آن را به جلو سوق دادند.

وی افزود: “همه نگران مراجعه به بیمارستان یا پزشك عمومی برای دسترسی به مراقبت بسیار بودند ، بنابراین شاهد كاهش مراجعه پزشك به پزشك عمومی بودیم ، اما تعداد مراجعه كنندگان به 111 كه یك سرویس آنلاین NHS است افزایش یافت. ، بنابراین برای ما بسیار مهم بود که بستر مشاوره آنلاین را برای پزشک عمومی انجام دهیم. “

وی افزود 98٪ از اقدامات 316 پزشك منطقه در منطقه در حال حاضر مشاوره های آنلاین انجام می دهند. به عنوان مثال در ماه جولای ، بیش از 37000 مشاوره آنلاین و بیش از 8000 مشاوره ویدیویی انجام شده است.

این مشارکت همچنین به سرعت وب سایت / برنامه بارداری را ردیابی کرد ، این پلتفرم را در ماه اکتبر راه اندازی کرد تا اشتراک اطلاعات بالینی را در بیمارستان ها و اعتمادها به اشتراک بگذارد و دسترسی زنان به سوابق بارداری و برنامه های مراقبت شخصی را برای زنان فراهم کند.

فاروق اکنون در حال بررسی چگونگی استفاده از سیستم عامل های دیجیتالی در مراقبت های اضطراری است و در حال کار بر روی ابزار جدیدی به نام EDDI (ادغام دیجیتال بخش اورژانس) است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، از دسامبر ، NHS 111 می تواند فواصل زمانی را برای بیماران در بخش های اورژانس در سطح ملی رزرو کند. این امر به مدیریت تعداد بیماران و کاهش خطر عفونت کمک می کند.

برای رفع تاخیر مراقبت ، شرکت کنندگان در بحث دریافتند که لازم است نرم افزار را ارتقا داده یا سیستم های جدید را پیاده سازی کنند. همتایان استرالیایی و هندی آنها ، که اخیراً در کنفرانس دیجیتال اروپا HIMSS در هلسینکی شرکت کرده بودند ، اقدام مشابهی را انجام دادند. آنها توافق کردند که همه گیری بر ضرورت تسریع بلوغ دیجیتال برای بهبود سلامت تأکید دارد.

برای گوش دادن به جلسه درخواستی در اینجا ثبت نام کنید کنفرانس سلامت دیجیتال HIMSS در خاورمیانه و آخرین اخبار و رویدادهای این رویداد را در اینجا دنبال کنید.


منبع: gharb-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>