برخی پیستون ها از محور گژن پین تا زیر دامنه ، شیب دارا هستند . به جهت خودداری از زدن پیستون در اکثری از موتور ها از پیستون هایی به کار گیری می شود که گژن پین آنها اندکی بیرون از مرکز است.این خارج از مرکزی به طرف دامنه پیستون میباشد که منزله مرحله فشار گیر با (شکل ۱۰) فعالیت می کند. مواردی مثل ردوبدل نکردن مایع خنک کاری در بازه های زمانی،عدم استعمال از ادغام آب مقطر خالص و ضد یخ،استفاده از روغن بی کیفیت،استفاده مداوم از سوخت گاز،گیر کردن ترموستات،نشت درب رادیاتور ، هوا گرفتن سیستم کولینگ ، از عمل افتادن فن ها به استدلال مشکلات برقی ، آلوده و کثیف شدن سطح خارجی و فین های رادیاتور و خیلی مسایل دیگه هم هستند که جزء عارضه ها اصلی سوختن واشر سرسیلندر میشوند. مهم ترین دلیل سوختن واشر سرسیلندر XU7 به پایین بودن میزان مرغوب بودن قطعات و مونتاژ ضعیف نمونه ها بر می گردد و سپس نیز مراقبت ضعیف و غیر اصولی از خودرو و لوازم آن.این عارضه ها را بر روی این حساب میگوییم که ما در سال های 85 تا 90 موتور های متعددی را تعمیر کردیم که پس از تعمیر عمده از 300 km حتی در خوزستان کار کردند و واشر نیز نسوزاندند.کیفیت در قطعات و اعتنا در مونتاژ یکی از اهمیت ترین عارضه ها در همین موضوع است. براین اساس در صورتی که قطعات موتوری اساسی میزان مرغوب بودن باشند و صاحب ماشین به بهترین نحو از موتور اتومبیل که اهمیت ترین نصیب خودرو هست بنیادین مراقبت کند،موتور سال های سال به بهترین رخ عمل مینماید و هزینه تعمیراتش هم به دست کم میرسد. واضح هست که در بلوک سیلندر یک خودرو ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده میباشد براین اساس هرچقدر تعداد پیستون های یک ماشین اکثر شود ، حجم و اندازه بلوک سیلندر آن اتومبیل نیز ارتقا پیدا می کند. عمدتا قطر پیستون های موتور ماشین در بین 76 تا 122 میلی متر بوده و جهت کارایی مناسب موتور ، باید کل پیستون ها به نظر ترازو و وزن یکسان باشند تا موتور در گیر لرزش نگردد . زمانی که موتور گرم است، ضربه ­ای به آن وارد شود. زمانی پیستون های اتاقک بیضوی گرم می شوند رخ بیضوی خود را از دست می دهند و گرد می شوند . سنجاق مچ دست پیستون از روش یک لوله فولادی توخالی و سخت شده به میله متصل می شود که به پین مچ دست یا پین خنجر معروف است. دوعدد میله فولادی در درون قطعه ای رابط بکار رفته هست که سبب ساز می‌گردد که فکهای پایه، در درون آن حرکت کنند. آب بندی اشکال واشر سرسیلندر ماشین های متفاوت فراوان حساس است چون هرگونه نقص‌ از طرف واشر سرسیلندر بر روی دقت کار موتور اثر گذاری میگذاردو سبب کاهش اقتدار و راندمان موتور میشود.واشر سرسیلندر می بایست بتواند فشار و حرارت ناشی از موتور را تحمل نماید اما درصورتیکه آب رادیاتئور کم باشد به موتور و واتر پمپ خودرو فشار زیادی وارد می‌شود و همین مورد قضیه منجر سوختن واشر سرسیلندر می گردد که هزینه زیادی هم در بر دارد. ما دارای طراحی و ایجاد همین دو فرآورده توانسته ایم نقص‌ این موتور را بر طرف کنیم و مشکلات مهم این موتور را بهبود ببخشیم. دگرگون سازی پهناور دیگر ایجاد مرکز تحقیقات ایرانخودرو اهمیت سرمایهگذاری بالا بود که سبب ساز به طراحی محصول سمند گردید. ⭐ فرآورده نخستین ما پیچهای نو سرسیلندر پژو هستند که دارای کمترین اصطکاک بیشترین نیرو و فشار رو بر روی سرسیلندر و واشر سرسیلندر وارد می‌کند و از سوختن واشر سرسیلندر خودداری میکنند. تعویض همین قطعه به عامل استهلاک مرسوم بوده و رد صورت عدم توجه به همین مسئله و عدم انجام این دستور باید منتظر سوختن واشر سرسیلندر باشید زیرا این قطعه دیگر قابلیت و امکان آب بندی و جلوگیری از اختلاط آب و روغن را در موتور، از دست میدهد و آن گاه از مدتی صدمات متعددی وارد میکند. در نتیجه روغن کاری کافی فی مابین جداره سیلندر و پیستون و حلقه ها انجام می شود و روغن ذرات کربن و مواد جامد دیگر را هم از جداره سیلندر شسته و در عین هم اکنون جداره سیلندر را نیز خنک می نماید البته رینگ های جرم به تنهایی نمی توانند در حین ذیل رفتن پیستون همه ذره های مازاد را از جداره سیلندر پاک کنند در عاقبت کمی روغن مازاد به گوشه و کنار احتراق رسیده و می سوزد. پیستون اولین قطعه موتور میباشد که آغاز به حرکت می نماید و انرژی به وجود آمده از احتراق سوخت را به میل لنگ منتقل مینماید. زمانی که موتور بد فعالیت میکند ، در برخی مواقع نشان دهنده این می باشد که حلقه اطراف سیلندر و واشر سرسیلندر به صحت نمیتواند فعالیت خود را انجام دهد و دلیل این واقعه سوختن واشر سرسیلندر میباشد. این وضعیت مرزی اساسی فرض وصال به وضعیت استوار حرارتی و در وضعیت میانگین فضایی و زمانی ، در بدور موتورهای 1000 ، 2000 ، 3000 ، 4000 و 5000 دور در دقیقه بدست آمده اند. وقتی که نشتی آب یا این که روغن را تماشا کردید می بایست متوجه سوختن یا خرابی واشر piston 300 blackout upper سرسیلندر شوید. یکی دیگر از علائم سوختن واشر سرسیلندر تغییر رنگ روغن موتور ماشین piston 85 kx پیستون 20 روآ است. یک عدد از ویژگیهای همین نوع موتور این میباشد که می توان آن را نزدیک کف ماشین قرار داد و به همین وسیله، مرکز ثقل ماشین را به زمین نزدیک کرد.

ایندکسر