در روایتی آمده می باشد که حضرت محمد صلیاللهعلیهوآلهوسلم کلیدی جمعی از یاران از محلی عبور میکردند کودکان را در هم اکنون خاک بازی دیدند برخی از یاران خواستند آن ها را از بازی نمودن باز دارند. کودک ها در همین بازی معاشرت کردن، مهمانی رفتن، دیدار از یکدیگر، درود و اوضاع پرسی کردن، مؤدبانه صحبت زدن، چای خوردن و پذیرایی نمودن از هم را می آموزند و تکرار میکنند. علاوه بر کلام کردن، طفل ها احساسات خویش را از طریق کار های که انجام می دهند، ابراز می کنند. نگرانی دائمی مادرها از بدو تولد نوزادشان مقدار هوش و مقدار برد فرزندانشان در تحصیلات است.شاید خیلی از والدین از این موضوع که فرزندشان تمرکز به اندازه بر روی کارهای روزمره و درس های خویش ندارد،ناراحت هستند.البته همین حادثه می تواند از عوارض متعددی نشات بگیرد اما می قدرت به نقش تغذیه در همین دربین هم اشاره کرد.یکی از اصلی ترین دلایل افت تحصیلی ،اختلالات تغذیه ایی می باشد.به طوری که بعضا از مواد مغذی از گروه های مواد غذایی به بدن بچه نمی رسد.امروزه اکثری از محققان بر این باورند که تغذیه در بالا بردن افزایش ضریب هوشی،میزان یادگیری و همچنین ارتقا تمرکز نقش به سزایی داراست .زیرا این مهارت ها به سیستم عصبی کودکان مربوط بوده و سلول های عصبی می توانند از مواد غذایی انرژی حتمی را به جهت عمل اخذ کنند . نتیجهگیری: بدین ترتیب بنا کردن و طراحی برنامه­های پیشگیرانه و آموزشی حیاتی در حیث گرفتن همین متغیرها جهت کاهش مشکلات رفتاری کودکان اضطراری به نظر می­رسد. سوال اهمیت پژوهش حاضر کلمه از این میباشد که دولت اهمیت اتخاذ چه تدابیری می تواند پدیده ی بچه آزاری را کاهش بدهد ؟ در جریان کربلای حسینی حضرت مسلم (ع) به عنوان سفیر کبیر اباعبدالله (ع) تا پای شهادت به رسالت سنگین خویش جامه کار پوشید و دو فرزند نوجوانش که به جهت رسیدن به پدر در میان خط مش بوسیله حارث سنگدل به شهادت رسیدند. زمانی که رفت حضرت فرمود: «این فرد مهم همین طاقت فرسا دلی از اهل آتش است. در هر کاری که میخواهیم به جهت کودک انجام دهیم درصورتیکه او را نبینیم و خواستهاش را درک، احصا و استخراج نکنیم و سپس برای او ابزاری را بسازیم، او حیاتی آن محصول رابطه برقرار نمیکند. این جور اسباببازیها دانشآموزان، نوآموزان، کودکان و حتی نوجوانان و بزرگسالان را وادار می‌نمایند که در فعالیتهای گروهی شرکت نمایند و بهنحوی در هر سنّی که هستند، بلوغ اجتماعی خود را خوب تر تثبیت کنند یا به مرحله بلوغ اجتماعی برسند. نوری درباره روشهای خوی اسباببازی به جهت کودکان بیان کرد: ما در آغاز می بایست اسباببازی را از دید طفل ببینیم. همینطور نباید نوباوه را مانند خمیری ببینیم که میتوان هرطور او را رخ داد. او ادامه داد: «بازی» میدانیست برای تبارک شدن، در دین اسلام هم تأکید شده که نوباوه در هفت سال نخستین زندگیاش می بایست بازی کند. نوباوه خود را از داشتن دوست خیالی منع نکنید چون این دوستان ذهنی نوپا را به جهت تولید رابطه و پذیرش نقش های جدید آماده می کند. یک بخش از نقش روانشناختی اسباببازیها ارتقای مهارتهای شناختی ماست که در مقوله هوش، خلاقیت و نوآوری قرار میگیرد. وقتی که او اذن داد، وضو گرفتند، دو رکعت به جای آوردند و دست به مناجات اصلی آفریدگار برداشتند و گفتند: «ای خداوند حی داور! در اینجا بخش اعظم به باز‌نگری وب وبسایت نقش خانواده در گرایش کودکان و نوجوانان به نماز.

ایندکسر