درباره کارکرد رینگ پیستون میتوانید اینجا را بخوانید. در اینجا روغن نقش روانکاری و همینطور نقش خنککاری را داراست پیستون سازی تبریز . درباره تسمه تایم و دلایل پاره شدن تسمه تایم و راههای پرهیز از آن میتوانید اینجا را بخوانید. امروز که رکورد 5 میلیون عدد پیستون را رد میکنیم، گوشه ای از آن برعهده همین 3 خطی بوده که خودمان احداث کردیم و مهم افتخار اعلام می‌کنیم که این 3 تا خط به طور کامل عملیاتی و تولیدی الان تحت توشه میباشند و انشاءالله در سال 99 هم بودجه کمپانی بر مبنای گنجایش این خطوط دیده شده است. ممکن میباشد همین سوال برای شما پیش بیاید که استفاده از انژکتورشوی ها چه ارتباطی حساس قفل و چسبنگی رینگ دارد ؟ حتی هیچ فردی خارج از نیروی انسانی شرکت، وارد نشده که در همین راستا بیاید برای ما خدماتی ارائه کند. خوشبختانه یکی از از نقاط اتکای پیستون و یک عدد از نقاط قوت کمپانی تولیدی پیستون کشور ایران همین است که امروز هیچ وابستگی به واردات مواد نخستین از خارج از میهن نداریم. پیستونها میبایست حیاتی استحکام ضروری بوده و میزان مرغوب بودن بالایی داشته باشند در ضمن میبایست بتوانند به خوبی حرارت را هدایت کنند. همانگونه که ملاحظه می شود حساس وجود لبه شیبداری در قسمت بالایی رینگ پیستون، زمانی که پیستون و حلقه به سمت بالا حرکت می کنند، حلقه بر روی لایه روغن بر روی جداره سیلندر لغزیده و از جارو کردن روغن به سمت محیط احتراق پرهیز می شود، درحالیکه زمان حرکت رینگ و پیستون به سمت پایین، به وسیله حاشیه تیز رینگ، روغن ها از روی دیواره سیلندر جارو شده و از نحوه جا رینگی و رخنه ها و شیارهای جا رینگی به باطن پیستون و نهایتاً به درون کارتل سوق دهی می شود. شکاف افقی پیستون ها در زیر رینگ ها می باشد و به عنوان سد حرارتی ، از ساماندهی گرمای قسمت رینگ ها به بدنه پیستون-که با حداقل بازی نسبت به سیلندر است-جلوگیری کند. مشخصات پایین به کمک اعداد و ارقام نشان داده شده است. L نشان دهنده گژن پین اصلی قطر کوچک، M بیانگر گژن پین قطر متوسط و H معرف گژن پین با قطر تبارک است. فشار اعمال شده بر روی رینگ همین قطعه نسبتاً مهم فشار گازهای احتراق متناسب است. همین دستگاه طوری طراحی شده هست که در حرکت رو به بالا روی روغن می لغزد و در حرکت رو به پایین آن را خراش می دهد. در این وضعیت که دیواره یا این که مرحله جانبی حلقه به شکل شیبدار ساخته شده است، بایستی لبه تیز رینگ پیستون به سمت ذیل باشد تا هنگام بالا رفتن پیستون، همین رینگ برروی لایه روغن موجود بر روی دیواره سیلندر لیز خورده و از جارو کردن روغن های جداره سیلندر به سمت گوشه و کنار احتراق جلوگیری نماید و در زمان تحت رفتن پیستون، کناره تیز حلقه که به سمت ذیل هست مانند لبه یک خنجر فعالیت کرده و روغن های موجود برروی جداره سیلندر را تراشیده و به درون پیستون و نهایتاً کارتل ارسال می کند.این گونه رینگ ها بایستی به تیتر دومین حلقه کمپرسی مورد به کارگیری قرار گیرند . همین مدل از رینگ ها به عنوان حلقه نخستین کمپرسی یا این که بالاترین رینگ پیستون مورد به کار گیری قرار می گیرند و پله داخلی آن ها بایستی به سمت بالا باشد. گژنپین (Gudgeon pin) در واقع رابط شاتون و پیستون می باشد و به ازای هر واحد پیستونی که ما ایجاد میکنیم، مطلقا باید یک واحد گژنپین نیز داشته باشیم. نحوه عملكرد رينگ روغني نيز در شكل (7) نشان داده شده است. نحوه عملکرد رینگ پیستون روغنی هم در رخ پایین سمت چپ نشان داده شده است. نشت مایعات از خودرو عارضه ها گوناگونی داراست و اکثر وقت ها نشان دهنده یک اختلال است. پیستون نه تنها در معرض نیروهای عمودی در هنگام احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر تحول مداوم زاویه میله اتصال هم در آن مفید است. اهمیت افتخار اعلام می کنم که امروز پیستونهایی را ساخت می کنیم که تا سال های سال حتی به فکر صاحبان و مشتریان این محصولات نمیرسید که میشود این را در درون کشور تولید کرد و به صورت تماما روتین به جهت اینها سفارش خرید خارجی قرار دیتا می‌شد و از بیرون وارد میشد، امروز بحمدلله توانا هستیم هر دسته پیستونی را در این سرزمین که نیاز صنعت داخلی باشد، در هر صنعتی که باشد، ساخت کنیم و عمل را هم کردیم و نمونههایش به مشتریهایمان تحویل دیتا شده است. اولین و مهمترین، داشتن سرمایه برای قدرت تامین مالی به جهت خرید همین ماشین است، چون معمولا ماشین های مختص به شدت گرانقیمت هستند.

ایندکسر