رهبران بهداشت پیش بینی می کنند که همه گیری ، تصویب AI را تسریع می کند



اینتل در یک نظرسنجی از صدها تصمیم گیرنده مراقبت های بهداشتی دریافت که درصد پاسخ دهندگانی که شرکت آنها در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کند یا از آنها استفاده خواهد کرد از زمان ظهور COVID-19 تقریباً دو برابر شده است.

موارد پیش بینی شده برای هوش مصنوعی عبارتند از: تجزیه و تحلیل مداخله زودهنگام ، پشتیبانی تصمیم گیری بالینی و همکاری. استیسی شولمن ، نایب رئیس گروه اینترنت اشیا Intel اینتل ، در پست وبلاگ همراه با یافته ها گفت: “هوش مصنوعی در علوم بهداشت و زندگی به طور قابل توجهی تسریع شده است.”

وی گفت: “از كمك به پزشكان در تهیه پروتكل های سفارشی گرفته تا ساده سازی بارهای كلینیكی یا باز كردن دیدگاه های ژنومیك ، هجوم AI به این صنایع ممكن است بسیار نزدیكتر از آنچه در ابتدا تصور می شد ، باشد.”

HIMSS20 دیجیتال

در صورت تمایل یاد بگیرید ، اعتبار کسب کنید ، محصولات و راه حل هایی پیدا کنید. شروع کنید >>

چرا مهم است

در آوریل 2018 ، اینتل یک نظرسنجی آنلاین از 200 مدیر ارشد در سازمان های بهداشتی و سپس 230 نفر در جولای 2020 انجام داد.

در سال 2018 ، 37٪ از پاسخ دهندگان گفتند که شرکت آنها هوش مصنوعی را اجرا کرده یا قصد دارد آن را اجرا کند. 45 درصد گفتند که شرکت آنها این کار را قبل از همه گیری 2020 انجام داده است.

این رقم پس از شروع پوشش COVID-19 به 84٪ افزایش یافت.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که اعتماد به هوش مصنوعی در حال افزایش است ، به طوری که دو سوم پاسخ دهندگان گفتند که برای پردازش سوابق پزشکی در مدت دو سال به هوش مصنوعی اعتماد خواهند کرد و 62 درصد گفتند که برای تحلیل سوابق پزشکی به هوش مصنوعی اعتماد می کنند. تشخیص و غربالگری

هنوز هم کارشناسان اظهار نظرهایی راجع به آنها انجام داده اند. بیست درصد می گویند سخت ترین چالش برای غلبه بر هزینه ها خواهد بود ، در حالی که 17 درصد معتقدند که پزشک بالینی از راه حل های هوش مصنوعی اطمینان ندارد و 16 درصد معتقدند که فناوری های هوش مصنوعی هنوز در مراحل ابتدایی هستند.

پاسخ دهندگان همچنین می ترسند که هوش مصنوعی ضعیف اجرا شود ، بیش از حد زیاد باشد و مسئول یک اشتباه مهلک باشد.

گرایش بزرگتر

اگرچه نگرانی های امنیتی در پاسخ به مطالعه اینتل ذکر نشده است ، اما کارشناسان دیگر هشدار دادند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می تواند یک شمشیر دو لبه باشد.

برخی از انواع تهدیدات استفاده شده علیه صنایع مراقبت های بهداشتی برای انجام اقدامات پیچیده و مضر در یک محیط جدید ، به AI و ML متکی هستند.

یک مسئله تعصب نیز وجود دارد: AI و ML از تعصبات سازندگان خود در امان نیستند. بعید به نظر می رسد که سیستم هایی که در مجموعه های نمایندگی داده ها آموزش داده نشده اند دقیق باشند.

در حال ضبط

شولمن گفت: “در حالی كه همه گیری به دلیل ضرورت ، سرعت تصویب هوش مصنوعی را در مراقبت های بهداشتی تسریع می كند ، ما باید با همكاری ، با استفاده از مشاركت های دولتی و خصوصی و راه حل های نوظهور فن آوری ، كار را برای دسترسی و اطمینان بیشتر راه حل ها ادامه دهیم.”

کت جرشیچ سردبیر ارشد مراقبت های بهداشتی فناوری اطلاعات است.
توییتر: kjercich
ایمیل: [email protected]
Health IT News نشریه ای از رسانه HIMSS است.




منبع: gharb-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>