همانطور که میبینید، بردکرامب از چند لینک داخلی ساخته شده. نکته آخر هم این است که اگر به هر دلیل تصمیم گرفتید URL یک یا چند صفحه از سایتتان را تغییر دهید (اول این که اگر واقعاً نیازی به این کار نیست) این کار را انجام ندهید ولی در صورتی که URL صفحه را تغییر دادید، باید از طریق ۳۰۱ redirect انتقال دهید. البته این به این معنی نیست که حتما باید تمام بک لینکهای ما فالو باشند، چرا که اگر تمام بک لینکهای شما فالو باشند نشان دهنده غیر طبیعی بودن بک لینک سازی شماست و در پروسه بک لینک سازی حتما باید بک لینک نوفالو نیز داشته باشید. برای مثال URL ای که به صورت عدد باشد URL مناسبی نیست چون نه گوگل می تواند بفهمد صفحه به کجا می رسد و چه معنی دارد و نه کاربر. به همین دلیل موضوع کل سایت و حتی موضوع همان پست بخصوص برای هر مخاطب باید از لحاظ بلندی یا خلاصه بودن در آن دسته بندی که در نمودار زیر می بینید (به صورت پیشنهادی) قرار بگیرد. اگر شما در زمینه فروش موبایل فعالیت دارید باید بدانید که کاربران برای پیدا کردن سایت شما روزانه از چه کلماتی در موتورهای جستجو استفاده مینمایند و آنها را دسته بندی نموده و برای خودتان لیستی از آن کلمات را در بیارید.

صفحه نتایج موتورهای جستجو یا به اختصار SERP، صفحه ای است که نتایج جستجوی شما در آن نشان داده می شود. اما مهم تر از همه ی این ها این است که به واسطه ی اسکیماهایی مانند Review می توانید در نتایج گوگل شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید. همه ی ما این تصور را داریم که با کاهش حجم کیفیت تصویر از بین خواهد رفت اما وب سایت ها و نرم افزارهای مختلفی مانند فتوشاپ این مشکل را برطرف کرده اند. اما سوال اینجا است، آیا برای هر مطلبی باید محتوای بلند تولید کنیم؟ اگر برخی اصطلاحات دارای توضیحات کمی هستند اصلا نگران نباشید، چرا که تک تک این مباحث را به طور کامل در مقالات مجزا برای شما توضیح خواهیم داد. چرا که اگر گوگل متوجه این شباهت یا کپی برداری شود، امتیاز منفی زیادی برای آن صفحه از سایت در نظر می گیرد. نام سایت را در ابتدای عنوان قرار ندهید، چرا که عنوان صفحه بهتر است با اجزای مهم آن (کلمات کلیدی) آغاز گردد. شاید بتوان گفت بعد از متن اصلی، Title Tag مهم ترین عامل اثر گذار در On-page SEO است.

حال بعد از مطالعه آموزش سئو سایت و آشنایی کامل با اصطلاحات و مباحث مختلف سئو قصد داریم شما را با موضوع مهم بازاریابی سئو آشنا کنیم. به عنوان مثال وقتی شما قصد دارید گوشی نوت ۵ را بفروشید و حتی رنگهای مختلف آن گوشی را هم داشته باشید، منطقی به نظر نمیرسد که برای هر رنگ یک صفحه محصول طراحی کنید و یا چندین صفحه محصول برای فروش یک گوشی بسازید. یکی از نکاتی که هنگام تولید محتوا باید مد نظر داشت این است که مشابه (یا بدتر از آن، دقیقاً کپی) محتوای شما در سایت خودتان یا سایت های دیگر نباشد. همان طور که گفته شد، گوگل برای عناوین طولانی جریمه ای در نظر نمی گیرد، ولی تکرار غیرعادی کلمات کلیدی به طور غیر عادی را متوجه می شود و احتمال آن وجود دارد که از این نظر برای صفحه جریمه در نظر بگیرد. اگرچه Meta description تأثیر مستقیمی در بهبود رتبه در صفحه نتایج جستجو گوگل ندارد، ولی گوگل از آن استفاده می کند تا موضوع صفحه را بفهمد و بر روی Click through Rate که به اختصار CTR هم گفته می شود، هم می تواند تأثیر داشته باشد چون اگر Meta description شما بین بقیه نتایج جستجو متمایز باشد، احتمال این که کاربر بر روی لینک صفحه شما کلیک کند بالا می رود.

طبق تحقیقات سایت Backlinko، محتوای بلندتر به مراتب رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو می آورد. همچنین بعضی شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک یا نرم افزار های پیام رسان مثل تلگرام یا اسکایپ هم از Title Tag شما برای عنوان لینکی که به اشتراک گذاشته می شود استفاده می کنند و اگر از گوگل ادوردز استفاده کنید، Title Tag برای عنوان تبلیغ نیز که در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود، توسط گوگل استفاده می شود. Meta description توضیح مختصری در مورد محتوایی است که کاربر در صفحه پیدا خواهد کرد که در صفحه نتایج جستجو گوگل زیر هر لینک نشان داده شده است. Title Tag عنوانی از صفحه است که در صفحه نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شود یا به اصطلاح همان SEO Title. بیشتر مخاطبان از صفحه اول نتایج فراتر نمیروند و در همان صفحه به خصوص در سه ردیف اول لیست، به پاسخ سوال خود میرسند و ادامه نتایج را بررسی نمیکنند. بنابراین در همین ابتدا برای نتیجه گرفتن در SEO بیشتر به فکر گرفتن نتیجه مثبت در صفحات سایت باشید که در اینجا ممکن است با واژه ای به نام “سئو داخلی” یا “on-page SEO” مواجه شوید که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم نمود.