[ad_1]

مطالعه ای که این هفته در داروی کلیه دریافت که اگرچه به طور فزاینده ای بر درگاه های الکترونیکی سوابق بهداشتی در درمان بیماری مزمن کلیه تأکید می شود ، اما اقدامات لازم برای اطمینان از دسترسی همه بیماران به این ابزارها ضروری است.

این تحقیق با هدایت محققان دانشگاه میشیگان ، دانشگاه یوتا و دانشگاه وندربیلت بررسی می کند که آیا عملکرد کلیه با استفاده از پورتال در یک سیستم پزشکی بزرگ ارتباط دارد یا خیر.

تیم تحقیق نوشت: “بیماری مزمن کلیه گسترده است و به میزان قابل توجهی در مرگ و میر کمک می کند.” “با این حال بسیاری از بیماران کاملاً مراقب مراقبت از خود نیستند و از تشخیص خود و عواقب آن بی اطلاع هستند.”

آنها افزودند: “فرصتهایی برای تقویت مدیریت با آموزش بیماران در مورد CKD و افزایش تعامل از طریق ارتباطات م -ثر با ارائه دهنده بیمار وجود دارد.” “پورتال های سلامت الکترونیکی بیمار می توانند استراتژی بهبود ارتباطات ارائه دهنده بیمار ، بهینه سازی تبادل اطلاعات و امکان مشارکت بیشتر بیماران در مراقبت های CKD را فراهم کنند.

چرا مهم است

مهمانی های بیمار راهی را برای افراد فراهم می کنند تا با دسترسی به سوابق شخصی خود به صورت آنلاین یا در برخی موارد با منابع آموزشی اضافی ، درگیر مراقبت های خود باشند.

مطالعات قبلی نشان داده است که بیماران سیاه پوست ، بیماران مسن و بیمارانی که بیمه اولیه آنها Medicaid است ، کمتر از بیماران سفیدپوست ، بیماران جوانتر و سایر افراد با سایر اشکال بیمه از پورتال استفاده می کنند. محققان خاطرنشان کردند ، ارتباط بین استفاده از پورتال بهداشتی و نتایج بالینی همچنان “کم مشخص” است.

آنها نوشتند: “از آنجا كه پورتال ها به طور فزاینده ای ادراك و ارتقا می یابند ، مهم است كه بدانیم چگونه می توان استفاده از پورتال را با نتایج بالینی و گزارش شده توسط بیمار كه برای بیماران مهم است مرتبط كرد.

این مطالعه بررسی می کند که آیا با استفاده از پورتال می توان چهار نتیجه بیمار محور – دانش استرس مربوط به بیماری ، ارزیابی خود از سلامتی فعلی و ارزیابی سلامت خود را در مقایسه با یک سال قبل – پیش بینی کرد.

محققان دریافتند که هم دانش و هم وضعیت سلامتی در افرادی که از پورتال استفاده می کنند بالاتر است و استرس مرتبط با این بیماری کمتر است. با این حال ، در یک تجزیه و تحلیل اصلاح شده ، فقط درآمد و / یا شدت بیماری به طور مستقل نتایج بیمار محور را پیش بینی می کند. استفاده از پورتال با عملکرد کلیه ارتباط ندارد.

آنها توضیح دادند: “توضیحات احتمالی برای دانش بالاتر در مورد CKD هنگام استفاده از پورتال این است که این پورتال علاوه بر دسترسی به منابع آموزشی مختلف ، دسترسی شخصی به اطلاعات بهداشتی آنها را نیز فراهم می کند.”

“استفاده از پورتال همچنین می تواند به بیماران اجازه دهد تا با مشاهده آزمایشگاه ها یا نتایج یا از طریق برقراری ارتباط با اعضای تیم مراقبت های بهداشتی ، راحتی خود را به دست آورند و به نوبه خود استرس مربوط به بیماری را کاهش دهند. همچنین ، چون این مطالعه به صورت مقطعی انجام می شود ، ممکن است تبدیل به به این دلیل که این پورتال ها به سادگی توسط بیمارانی که از سلامت یا اطلاعات بهتری برخوردار هستند و منابع لازم برای دسترسی به رایانه و اطلاعات آنلاین را دارند استفاده می شود. ”

با این حال ، در یک تجزیه و تحلیل اصلاح شده ، افرادی که درآمد کمتری دارند کمتر از پورتال بیمار استفاده می کنند – این نشان می دهد که برای اطمینان از اینکه درگاه ها نیازهای مراقبت از همه بیماران را برآورده می کنند ، کار لازم است.

“یک نکته مهم این است که در حالی که بسیاری از سیستم های بهداشتی پورتال های بیمار را ارتقا می دهند ، زیر گروه های مهمی از بیماران همچنان باقی مانده اند که سود مورد نظر را از پورتال دریافت نمی کنند ، این نگرانی را ایجاد می کند که اگرچه پورتال ها به خوبی طراحی شده اند ، اما در عوض اختلاف مراقبت را افزایش می دهند. بهبود دسترسی به مراقبت از همه “، آنها نوشتند.

گرایش بزرگتر

این مطالعه سایر مطالعات در مورد استفاده از پورتال توسط بیماران را تکمیل می کند ، از جمله به طور گسترده مجله انجمن پزشکی آمریکا باز یک مطالعه در تابستان گذشته نشان داد که پذیرش کنندگان برنامه های مستقیم به احتمال زیاد جوان ، سفید پوست و بیمه تجاری هستند.

محققان نوشتند: “حتی در بین بیمارانی که به پورتال دسترسی دارند ، کسانی که از نظر اقتصادی-اجتماعی آسیب پذیر هستند کمتر از این فناوری استفاده می کنند.”

در حقیقت ، اگرچه مشخص شده است که پورتال های بیمار باعث بهبود کارایی و تعامل می شوند ، اما برخی از بیماران می گویند که گیج کننده و وقت گیر است – و البته نیازی به ذکر این شکاف دیجیتالی نیست که در وهله اول دسترسی برخی افراد به اینترنت را دشوار می کند.

در حال ضبط

“اگرچه پورتال های بیمار می تواند از بسیاری جهات برای بیماران ما مفید باشد ، اما برای اطمینان از اینكه تبلیغات گسترده پورتال های بهداشتی نیازهای مراقبت از همه بیماران را برآورده می كند و به جای آن اختلافات موجود را افزایش نمی دهد ، كار بیشتری لازم است. [chronic kidney disease]، “نوشت داروی کلیه نویسندگان مطالعه

کت جرشیچ سردبیر ارشد اخبار سلامت IT است.
توییتر: kjercich
ایمیل: gdjecich@himss.org
Health IT News نشریه ای از رسانه HIMSS است.



[ad_2]

منبع: gharb-khabar.ir