استفاده از EHR پس از اجرا هنوز “چالش مهمی” است



گزارش منتشر شده در مجله انجمن انفورماتیک پزشکی آمریکا طی هفته گذشته ، ما دریافتیم که در حالی که ارائه دهندگان سوابق سلامت الکترونیکی سطح امیدوار کننده ای از پیشرفت را نشان می دهند ، استفاده از EHR همچنان یک مانع اصلی برای پس از اجرا است.

این مقاله که توسط دکتر آرون Z. Hettinger و Raj M. Ratwani از MedStar Health نوشته شده است ، به همراه دکتر Edward R. Melnik از دانشکده پزشکی Yale ، شیوه های استفاده از چهار ارائه دهنده EHR ناشناس را بررسی می کند.

هتینگر ، ملنیک و راتوانی گفت: “فرایندهای پیاده سازی مانند پیکربندی و شخصی سازی مراقبت های بهداشتی ، آموزش و سیاست گذاری بر قابلیت استفاده از فناوری EHR تأثیر دارد.”

HIMSS20 دیجیتال

در صورت تقاضا ، کسب اعتبار ، یافتن محصولات و راه حل ها را بیاموزید. شروع کنید >>

آنها ادامه دادند: “تفاوت بین محصولات EHR قبل و بعد از اجرا ، که تفاوت در واقعیت قابلیت استفاده از EHR نامیده می شود ، همچنان یک چالش مهم است.”

چرا مهم است

نویسندگان خاطرنشان می کنند که اصلی ترین الزامات صدور گواهینامه دفتر هماهنگ کننده بهداشت ملی در مورد محصول تولید شده توسط ارائه دهنده اعمال می شود – و استفاده از نرم افزار در دنیای واقعی می تواند تجربه ای کاملا متفاوت باشد.

آنها گفتند ، هر چهار تأمین كننده تمركز بر مصرف كنندگان نهایی این محصول ، اهمیت شناخت زمینه استفاده و درج بازخورد از سوی کاربران در هنگام توسعه محصول را توصیف می كنند.

برخی نیز به رسمیت شناختن سیستم های مختلف اجتماعی – فنی – مانند کارکنان ، سخت افزار ، نرم افزار و فرهنگ سازمانی – که می توانند قابلیت استفاده از EHR را شکل دهند ، آغاز شده اند.

همه اینها خبر خوبی برای اقدامات کاربردی است.

با این حال ، محققان نوشتند: “از آنجا که بیشتر مراکز بهداشتی درمانی از نیروی کار کافی یا آموزش دیده کافی برای تنظیم بهینه قابلیت استفاده یا آزمایش محصول خود برخوردار نیستند ، پزشکان درجه یک با سیستمی ارتباط برقرار می کنند که ممکن است با سیستمی که در ابتدا توسط یک ارائه دهنده آزمایش شده تفاوت قابل توجهی داشته باشد. “

محققان متذکر می شوند که سه از چهار تأمین کننده در تلاشند تا این تفاوت به اصطلاح را در واقعیت استفاده از بین ببرند. یکی ابزارهای آموزش قابلیت استفاده را در اختیار مشتریان قرار می دهد ، در حالی که دیگری امکاناتی با تجربه بیشتر در بهینه سازی تنظیمات محصول را فراهم می کند. یک سوم از روش مشتری مداری در کل سبک زندگی محصول استفاده می کند.

نویسندگان می نویسند: “این نوع اقدامات گام مهمی در بهبود قابلیت استفاده از EHR است و باید توسط همه ارائه دهندگان EHR اتخاذ شود.”

هنوز زمینه هایی برای بهبود مستمر وجود دارد ، به ویژه از نظر تأثیر قابلیت استفاده بر ایمنی و معیارهای بیمار.

“اطمینان از روشهای دقیق اندازه گیری کارایی ، اثربخشی ، رضایت و ایمنی ، فراتر از آن [system usability scale]، مهم است که برای بهبود قابلیت استفاده از EHR در تمام محصولات “، مقاله می گوید.

گرایش بزرگتر

سوالات مربوط به کاربرد EHR سالهاست که در مورد ارائه دهندگان وجود دارد ، با یک مطالعه کلینیک Mayo که آن را به فرسودگی شغلی پزشکان در سال 2019 مرتبط می کند.

نویسندگان می نویسند: “قابلیت استفاده از سیستم های EHR فعلی ، هنگام ارزیابی با استفاده از معیارهای استاندارد استفاده از فن آوری ، از کاربران پزشک رتبه F دریافت کرده است.”

اما در میان فشارهای بی سابقه ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 ، برخی از شرکت ها برای بهبود رابط کاربری و تجربه خود اقدام کرده اند.

امی هیمنز ، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت Mad * Pow December ، گفت: “فرایند سفارشی سازی EHR ها در یک سازمان باید شامل همه ذینفعان باشد ، نه اینکه مطابق با ترجیحات تعداد محدودی از پزشکان طراحی شود.”

در حال ضبط

محققان می نویسند: “حرکت به جلو” ، ادامه دادن آن به یک اولویت اصلی و اطمینان از اینکه ایمنی به اولویت اصلی همه ذینفعان اعم از ارائه دهندگان ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ، محققان ، سیاست گذاران و بیمارانی تبدیل می شود که همگی دارای مسئولیت هستند ، مهم خواهد بود. برای فن آوری EHR کارآمد. “

کت جرشیچ سردبیر ارشد اخبار سلامت IT است.
توییتر: kjercich
ایمیل: [email protected]
Health IT News نشریه ای از رسانه HIMSS است.




منبع: gharb-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>